6 september 2010

PR?

Funderat länge på vad jag ska göra, vill ju inte jobba med mitt hur länge till som helst!
Så nu har jag verkligen tagit tag i det, men det svåra är vad för jag vill göra allt!
Makeupartist, jobba med PR eller marknadsföring, reklam, kommunikation, researcher, media, butikschef, mäklare! Finns så mycket kul, men det är ju bra det iaf :)
En sak som jag inte vill är iaf att gå någon lång utbildning på högskola/universitet, jag går hellre yrkesutbildningar eller kurser som är inriktade enbart mot det man läser.
Mäklare verkar riktigt kul, hittade en mäklarassistent utbildning på deltid/distans på kort tid som jag tänkte att man kunde börja med och sen fortsätta utbilda mig som mäklare om jag vill det.
Men sen så hittade jag en PR-assistent utbildning som verkar så kul, även en marknadsassistent utbildning som också verkar kul, men PR verkar nog mer åt mitt håll, den är på deltid, från sep till dec, börjar redan nu på måndag nästa vecka, och det fanns en plats kvar!
Jag sökte får se om jag kommer in, annars får jag leta vidare men om jag kommer med tror jag att det är menat att jag ska jobba med PR! :)

Det är en bra grund att utgå ifrån iaf och man kan nog använda sig av den utbildningen i mycket!

Mycket snack! ;)

Utbildningsplanen:
PR-kunskap – Vad är PR? PR-begrepp, att jobba som PR-assistent, branschkunskap, att planera och arrangera PR-aktiviteter
Mediekunskap – Hur fungerar media? Så jobbar en journalist, medietrender, skapa medielistor
Skrivövningar – pressrelease, nyhetsbrev, korrekturläsning, faktablad, Q&A
Specialområden inom PR – Healthcare, IR & Corporate Communications, Public Affairs, konsument, event, kris
Webbkommunikation – texter för webben, det virtuella pressrummet, bloggar, Web 2.0
Omvärldsbevakning – pressklipp, källor, mediedatabaser
Studiebesök – redaktion, informationsavdelning, showroom eller PR-byrå
Projektarbete – grupparbete med genomförande av riktig PR-kampanj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar